شاید این که از کدوم CMS استفاده کنیم یا اینکه CMS ها چه برتری نسبت به هم دارند برای شما یه سوال باشه ، قصد داریم توی این پست به این سوال جواب بدیم.

در زیر به صورت کلی دلایل استفاده از هر سیستم مدیریت محتوا رو میگیم و خصوصیت برجسته ای که داره رو به صورت خیلی کلی میاریم . و در ذیل اون یک جدول که از لحاظ مختلف wordpress و joomla و Drupal رو مقایسه کرده و برخی آمار رو ارائه داده اوردیم .

  •  وردپرس : بهترین دلیل استفاده از وردپرس میتونه ساده بودن کار با اون ، فراوانی پلاگین ها و افزونه ها و تم های موجود برای این سیستم مدیریت محتوای فوق العاده محبوب باشه . وردپرس بیشترین استقاده رو در میون CMS های فوق داره و بیش از 14 درصد سایت های دنیا با این CMS راه اندازی شدن .وردپرس بهترین گزینه برای کسایی هست که دانش کمی از توسعه نرم افزار و طراحی وب دارند و فقط می خوان مطالب و یا تصاویری رو به صورت روزانه منتشر کنند . از معروفترین استفاده کننده های وردپرس میشه یاهو ، eBay ، Mozilla ، Sony ، Samsung و CNN رو نام برد . بقیه رو میتونید از اینجا ببینید .
  •  جوملا : جوملا یک CMS بسیار قوی ، انعطاف پذیر و البته با پشتیبانی خوب هست . ولی خوب برای اینکه با محیط مدیریتی این CMS آشنا بشید یکم باید بیشتر زمان بزارید . جوملا و دروپال CMS های بزرگتری هستند و ممکنه بخش هایی از اونها رو اصلا نیازی بهش پیدا نکنید . بخش هایی که برای راه اندازی وب سایت های بزرگ ، عظیم و همه منطوره ایجاد شده اند . در کل برای سایت های کوچک خیلی توصیه نمیشه از جوملا و دروپال استفاده کنید . از جمله سایت هایی که از جوملا استفاده می کنند رو می تونید از اینجا ببینید .
  •  دروپال : دروپال هم مثل جوملا یک CMS قوی و بزرگ هست و البته با محیطی پیچیده تر . خصیصه دیگه ای که سیستم مدیریت محتوای Drupal داره امنیت منحصر بفرد اونه . از لحاظ پشتیبانی وردپرس و جوملا از دروپال بهتر هستند . استفاده کننده های از Drupal رو هم می تونید از اینجا ببینید .

در آخر هم بگم که هر سه ی این CMS ها جواب کار خودشون رو پس داده اند و فقط باید ببینید کدامیک بسته به نوع سایت شما برایتان مناسب تر است . در زیر هم یک جدول مقایسه ای جالب از این سه سیستم مدیریت محتوای محبوب و پر کاربرد رو می تونید ببینید :

منبع:

7learn.com